מנכ"ל טויס אר אס לשעבר אומר כי הבלאק פריידיי גדול יותר ממה שהיה אי פעם

מנכ"ל טויס אר אס לשעבר אומר כי הבלאק פריידיי גדול יותר ממה שהיה אי פעם

"בלאק פריידיי גדול יותר מאי פעם", כך אמר השבוע מנכ"ל טויס אר אס לשעבר, ג'רלד סטורץ', ל-CNBC והתנגד לכל מי שאומר שהטירוף גווע.

 

עוד ציין סטורץ' כי המכירות שלאחר חג ההודיה הפכו לאירוע בן שלושה ימים כאשר הקונים מחפשים הנחות מחוץ לעסקאות המסורתיות של הבלאק פריידיי.

 

מנכ"ל Storch Advisors אמר כי "מה שקרה הוא שהאירוע גדול יותר ממה שהיה אי פעם. יותר מכירות מתקיימות ביום חמישי, יום שהיה בעבר עם אפס מכירות. בלאק פריידיי הוא לא ממש גדול כמו שהיה, יום שבת לא גדול כמו שהיה, אבל בסך הכל ביחד זה אירוע ענק, שהוא עדיין חשוב מאוד להצלחת כל הקמעונאים."

 

מספר הקונים בשישי ושבת צפוי לעלות בכמעט 2% בהשוואה לשנת 2018, לפי נתוני התאחדות הקמעונאות הלאומית. עם זאת, הארגון צופה כי הקניות ביום חמישי יעלו ביותר מ-13% לעומת השנה שקדמה וכמעט ב-24% בהשוואה לעונה המקבילה בשנת 2017. לגבי הקניות של יום ראשון, מעריכים כי הן ישתפרו מלפני שנה אך יישארו כמו שהיו ב-2017.

 

ה-NRF צופה כי בערך אותו מספר צרכנים – כ-254 מיליון – ירכשו מוצרים בין חמישי לשבת כמו באותה התקופה בשנת 2018, אך הצפי הוא שהצריכה של סייבר מאנדיי תרד באופן משמעותי.

 

הרגלי הקניות משתנים מכיוון שיותר דילים מקוונים נפתחים בחצות ביום חמישי, בעוד שיותר קמעונאים מציעים הנחות בחנות החל מחמישי בערב לעומת חצות ביום שישי, אמר סטורץ'.

 

סטורץ' הוביל את טויס אר אס בין השנים 2006-2013, והוא שימש בעבר כיו"ר הדסון ביי וסגן יו"ר טרגט.

 

"בסך הכל הצרכנים חזקים, הם פשוט משנים את איפה שהם קונים ולמה הם קונים", אמר סטורץ'.

 

חנויות הכלבו הן המפסידות בכל הנוגע לאותם הרגלי קניות שמשתנים, ובמיוחד אלה שנמצאות בקניונים, הוא המשיך. זה כולל שמות כמו Kohl ו-Macy, שמניותיהן יורדות בכמעט 30% ו-50% בהתאמה בשנה האחרונה. שתי החברות נאבקו בירידה במכירות השנה ביחס לכל אחד מארבעת הרבעונים האחרונים שלהן, כך לפי נתוני FactSet.

 

"העולם פשוט מתרחק מהם מהר מכדי שהם יוכלו לעמוד בקצב, ואני חושב שהם בצרה גדולה", אמר סטורץ' והוסיף כי "הם לא מצליחים מכיוון שאיש כבר לא צריך חנות כלבו."

 

סטורץ' אמר כי ל-Kohl יש מודל עסקי מיושן הפועל כמו מתווך בתקופה שבה צרכנים בוחרים לקנות בגדים ומוצרי בית במקום אחר, בין אם ישירות מהמותג עצמו או מאתרים אחרים.

 

"כל הרעיון של חנות הכלבו היה שאתה יכול להשיג הכל במקום אחד … אבל אתה יכול לעשות זאת עכשיו במשהו שנקרא אינטרנט," הוא אמר.

סגירת תפריט